FAQ's

Search FAQ:

Nullstill

Nej, vi sørger for tollen for deg. Den pris du ser er inkl. moms og toll.

Mottar du fell regning for toll, vennligst kontakt kundeservice på service@thefairytalecompany.com.

 

Har du lagt varer i handlekurven og tastet inn leveringsadresse og leveringsmetode, samt akseptert våre vilkår og betingelser, og klikket på GJENNOMFØR BESTILLINGEN, men kommer ikke videre til betaling, så kan dette muligens skyldes en eller flere av følgende forhold:
  • At betalingsvinduet tar lang tid på å åpne så du må være litt tålmodig, det kan ta helt opptil 5 minutter i spesielle tilfeller
  • At nettleseren din blokkerer betalingsvinduet - hvis nødvendig, kan du løse problemet ved å endre sikkerhetsinnstillingene i nettleseren din
  • At nettleseren din er en eldre versjon som ikke fungerer optimalt med vårt betalingsvindu - prøv å løs dette ved enten å oppdatere nettleserversjonen din eller prøv en annen datamaskin
  • En eller flere av varene i handlekurven din er plutselig ikke på lager lenger - dette skyldes trolig at du har trykket på knappen GJENNOMFØR BESTILLINGEN mer enn én gang, og dermed reserverer den siste av en vare til deg selv. Reservasjonen vil bli kansellert dersom ingen betaling er registrert innen en kort periode (mellom 1 minutt og opp til 8 timer). Varen er altså ikke utsolgt, men vil først kunne gjenbestilles når reservasjonen er kansellert. Så klikk bare én gang på GJENNOMFØR BESTILLINGEN og hvis du opplever at varen ikke lenger er på lager, så vær så snill å prøv igjen senere, eller kontakt oss slik at vi kan hjelpe deg videre

  • Frakt- og leveringskostnadene er gratis hvis du bestiller for mer enn 999 kr. Bestiller du for mindre så er prisen 79 kr for frakt med PostNord til hjemmet.

    Så snart lageret vårt har ekspedert bestillingen din og sendt den videre til distributøren, får du en e-post med bekreftelse på at din bestilling er sendt fra vår lager.

    Ordrer sendes som vanlig post og kan dessverre ikke spores. Det kan ta opptil 6 virkedager fra bestillingen sendt fra oss til det kommer til deg. Hvis du ikke mottar bestillingen etter 6 virkedager, kan du kontakte kundeservice på service@thefairytalecompany.com.

    Vi pakker og sender alle bestillinger fra dag til dag (bestillinger gjort før kl. 12). Leveringstid er mellom 2-5 virkedager (Oslo området 2 virkedager)

     

    Alle forsendelser blir sendt med PostNord uten track og trace og du vil motta pakken på din hjemmeadresse.

     

    Nei, det er dessverre ikke mulig. Vi har ingen butikk da vi er en 100% nettbasert virksomhet


    Pakken din vil bli liggende på postkontoret i opp til 14 dager. Deretter blir den sendt tilbake til oss. Du vil da motta full refusjon (ekskludert fraktkostnader).


    Pakken din vil bli levert innenfor normal arbeidstid på hverdager. Det leveres ikke i helgene.


    Hvis du eller andre ikke kan være tilstede på adressen for å motta forsendelsen, vil distributøren legge igjen en beskjed der det vises hvilket postkontor du kan hente pakken på. Forsendelsen kan hentes på utleveringsstedet innen 14 dager etter at den er forsøkt levert. Husk å ta med legitimasjon med navn og adresse.


    Hvis pakken ikke kan leveres fordi vi har mottatt feil adresseopplysninger, og vi derfor ikke kan levere pakkenden til den adressen, vil forsendelsen bli returnert til oss. Du vil da enten få full refusjon (ekskludert fraktkostnader) eller pakken sendes på nytt.

     

    Du kan nekte å akseptere forsendelsen dersom den ser ut til å være skadet. I så fall vil pakken vil bli returnert til oss. Vi anbefaler at du kontakter vår kundeservice og gjør en avtale med dem. Du vil da motta full refusjon (inkludert fraktkostnader). Hvis du avviser mottak av pakken fordi du angrer kjøpet vil du bli trukket kr 69 for returfrakten når vi mottar returpakken din.


    Kontakt gjerne vår kundeservice på telefon +47 2198 4848 eller via e-post: service@thefairytalecompany.com som vil hjelpe deg.

     

    Vi er leverer til adresser utenfor Norge. Se leveringsbetingelser og priser for levering på vort internationale website her.

    Hvis du angrer kjøpet, returnerer du bare varen/varene til oss. Vi har ubegrenset returrett.Vår returadresse er: The Fairytale Company, C/o Response service, Mail4you, Kvernhusvegen 21, 2743 Harastua. Hvis du ønsker å returnere en vare og få varens pris tilbakebetalt, skal den være ubrukt og uskadet, og den må være i original emballasje og i samme stand som ved levering. Returner varen/varene med posten eller til stedet varen var hentet.

    Slik gjør du trinn for trinn:
    • Pakk returvaren/-varene i en eske.
    • Skriv årsaken til returen på et ark med ditt navn og ditt ordrenummer.
    • Legg dette i esken.
    • Sørg for korrekt porto, med mindre en forhåndsfrankert returseddel blir brukt.
    • Returner varen/varene med posten.

    Kontakt vår kundeservice på telefon +47 2198 4848 eller via e-post: service@thefairytalecompany.com, og avtal hva du skal gjøre.


    Når du returnerer en hel bestilling får du refundert det beløpet som du betalte på kjøpetidspunktet, ekskl. leveringsgebyret.


    Når vi har mottatt og behandlet den returnerte varen din, vil du få betalt det gjeldende beløpet. Vi prøver å behandle saken innen 3 dager etter mottakelse av din/dine returnerte vare/varer. Det vil deretter ta 10-14 virkedager før beløpet blir kreditert til din konto. Hvor lang tid det tar avhenger av hvilken bank eller kortutsteder du har. Dette er dessverre utenfor vår kontroll. Du vil få utbetalt beløpet via samme betalingsmetode som du anvendte ved kjøp.


    Hvis du angrer kjøpet av varer og ønsker å returnere bestillingen, men har fornyet kredittkortet ditt i mellomtiden, vennligst kontakt vår kundeservice før du sender varen/varene i retur. Vi vil da forsøke å finne en alternativ tilbakebetalingsmetode.


    Når du betaler for varene dine i nettbutikken vår kan du bruke følgende betalingsmetoder: 

VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, JCB, American Express, faktura (Klarna) og Paypal.


    Når du legger inn en bestilling, vil kredittkortet ditt bli autorisert, og du mottar en e-post der vi bekrefter at bestillingen er mottatt. Pengene vil kun bli belastet på kredittkortet ditt når varene/produktene sendes fra lageret vårt. Hvis kortet ditt ikke blir autorisert, vil beløpet ikke bli hevet, og du vil umiddelbart få en melding på skjermen om at betalingen mislyktes. Du vil bli bedt om å velge en annen betalingsmetode.


    Når bestillingen er sendt fra oss, genereres en faktura og pengene trekkes fra kontoen din. Når fakturaen er bokført i vårt økonomisystem, sendes fakturaen til deg via e-post. Hvis du har spørsmål eller kommentarer angående fakturaen din, kan du kontakte vår kundeservice på telefon +47 2198 4848 eller via e-post service@thefairytalecompany.com.


    Hos The Fairytale Company prioriterer vi deg og dine barns helse og sikkerhet svært høyt. Alle våre leverandører underskriver på at varene levert til oss ikke inneholder skadelige stoffer, og er i samsvar med gjeldende dansk og europeisk lovgivning.